|
 |
« på: 18 Februar 2010, 13:05:06 » |
|
De siste forslagene er at det skal bli forbudt å røyke på bussholdeplasser og på uterestauranter. Hva mener dere om den saken? Personlig så synes jeg det er veldig bra tiltak. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Baron von Waffel
|
 |
« Svar #1 på: 18 Februar 2010, 14:09:12 » |
|
I denne saken ser jeg at det er de få røykerne som ødelegger for mange. Utenfor mange offentlige bygninger, kjøpesentra etc. står det noen røykere så nær inngangsdørene at den som vil inn eller ut er nødt til å gå gjennom røykskyen. Dermed skaper de en motvilje som rammer alle røykere. Det samme gjelder de få røykere som stiller seg midt i køen eller på perrongen for offentlig kommunikasjon.
Hvis røykerne hadde merket seg vindretningen og tatt seg en blås der røyken blåser bort fra omgivelsene, ikke mot dem, og om de hadde gått 10 meter, i vindretningen, bort fra inngangsdørene, ville det vært få som ble provosert. Da slapp alle å få krav om forbud.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Min kunnskap er min plattform for mer kunnskap.
|
|
|
|
Lizzard_no
|
 |
« Svar #2 på: 18 Februar 2010, 15:53:21 » |
|
Hvis kjøpesenterne hadde flyttet askebegerne sine vekk fra inngangspartiene, flytter røykerne seg etter 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
 |
« Svar #3 på: 18 Februar 2010, 21:50:06 » |
|
Jeg har smertelig fått erfare hva det vil si å ikke tåle røyk eller røyklukt fra klær. Dette innebrer at jeg bråstopper med å puste, det er som å få en vegg mot seg. I tillegg så spenner musklaturen i brystkassa seg når jeg forsøker å puste slik at jeg får fryktelige smerter.
Derfor så er det et mareritt å bevege seg der det er sigarettrøyk. Og jeg kan ikke gå på besøk til folk som røyker, eller ha dem på besøk her, dette til tross for at folk røyker ute. Lukten sitter i klærne og gjør meg potte tett.
Så jeg ønsker alle slike tiltak velkommen og håper på enda fler.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ego
|
 |
« Svar #4 på: 29 Mars 2010, 11:51:48 » |
|
Hvis kjøpesenterne hadde flyttet askebegerne sine vekk fra inngangspartiene, flytter røykerne seg etter  Er redd det ikke er så enkelt. Enkelte røykere klarer ikke å ta hensyn og vil stille seg i inngangspartiene uansett med det resultat at det ligger gamle sneiper på bakken rundt inngangspartiet. Som Baronen skrev så finnes det alltid noen få som ødelegger for flertallet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
E(go) Hvem kan sette halen på eslet????? 
|
|
|
|
 |
« Svar #5 på: 12 April 2010, 23:04:03 » |
|
Inngangspartiet på Vestfold Sentralsykehus er fyllt opp av røyiking forbudt- plakater. Og akebegre 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
FrøkenUr
|
 |
« Svar #6 på: 15 April 2010, 13:23:41 » |
|
La røykerne få røyke i fred. Hold pusten når du går forbi, om det er så jævla forferdelig. Du som ikkerøyker har vel lungekapasitet til det, skulle man tro. Makan til syting. Hilsen en eksrøyker.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Lizzard_no
|
 |
« Svar #7 på: 17 April 2010, 06:55:39 » |
|
Hi hi hi 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
 |
« Svar #8 på: 18 April 2010, 19:25:54 » |
|
Går da ikke an å holde pusten i all evighet. Og når røyken attpåtil siver inn i lobbyen så er det mer enn ille. Holder med at jeg kjenner lukta så får jeg ikke puste. Håper på bedre tider. Men nå setter jo butikkene opp prislister på de skapene med røyke som skulle være nøytrale. Omgår lovverket så det holder :(
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
FrøkenUr
|
 |
« Svar #9 på: 22 April 2010, 21:18:58 » |
|
Utrolig så sensitiv du er blitt da. Skulle tro at du som har røkt tålte litt røyklukt i ny og ned. Glad jeg ikke er blitt sånn selv. Selv om jeg nå er eks-røyker så har jeg da ikke glemt hvordan det var å være røyker.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
 |
« Svar #10 på: 02 Mai 2010, 17:02:23 » |
|
Tåler ikke røyklukt i det hele tatt. Ikke i klærne heller. Og sliter med matlukt også. Ikke moro å bli så plaget..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|